March 23, 2021 8:30 AM
March

Sdiptech söker två Investment Analyst Interns till vårt förvärvsteam

Önskar du vara med i omställningen mot mer hållbara, effektiva och säkra samhällen? Vill du vara en del av ett bolag som arbetar med framtidens infrastrukturlösningar? Söker du en M&A-roll i ett bolag med stark tillväxt och tydlig förvärvsstrategi där du får möjlighet att utvecklas? Bli en del av Sdiptech. Vi är ett snabbväxande börsnoterat bolag i centrala Stockholm med verksamheter som är aktiva i Skandinavien, Storbritannien och Centraleuropa.

Vilka är vi?

Sdiptech grundades 2014 med en vision om att förbättra framtidens samhällen genom att förvärva och utveckla teknikföretag inom områden som bland annat vatten, energi, luftkvalitet, säkerhet och transport. Inom Sdiptech har varje enskilt bolag en djup nisch som vi hjälper till med att fortsätta utveckla efter att de blivit en del av oss. Vi har en decentraliserad organisationsstruktur som möjliggör att viktiga beslut fattas närmast våra kunder.

Vem letar vi efter?
Vi letar nu efter två toppstudenter som vill prova på att vara en del av vårt förvärvsteam och fortsätta accelerera Sdiptechs M&A-agenda. Vi sköter alla delar av våra förvärvsprocesser internt, vilket gör att vi har stor kontroll över vår egen framtid.

Dina kvalifikationer:
Den perfekta kandidaten har följande erfarenheter/egenskaper:

·      Studerar till ekonom eller ingenjör vid något av Sveriges ledande universitet, helst ska du vara inne på år 3–5 av din utbildning

·      Tidigare erfarenheter från internships inom M&A, Corporate Finance, Management Consulting eller liknande roller där du haft möjlighet att utveckla kommersiell förmåga är meriterande

·      Affärsorienterat och analytiskt mindset

·      Förmåga att jobba självständigt och arbetalösningsorienterat

·      Utmärkta sociala egenskaper samt god förmåga att skapa och hålla presentationer på svenska och engelska

·      Förbättringsorienterad med ett ständigt driv att fortsätta utvecklas

·      Flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift

Vi lägger dock stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en engagerad, nyfiken och prestigelös person. Du är flexibel, kommunikativ och trivs i en föränderlig miljö. Därtill har du en förmåga att lyfta blicken och arbeta proaktivt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du kommer att bli en del av ett dynamiskt bolag med människor från olika bakgrunder med samma höga driv för ständig utveckling. De personer du kommer att arbeta med kommer tidigare från välrenommerade bolag inom Management Consulting, Venture Capital, Corporate Finance och Industrisektorn. Vi arbetar alla nära varandra och har ett starkt driv att som ett team prestera utmärkta resultat.

Som en del av ett snabbväxande bolag kommer du vara en viktig del i förvärvsteamet. Du kommer att delta i beslutsmöten, presentera idéer till vårt Management Team och vara en av nyckelfaktorerna som tar Sdiptech till nästa nivå. Ditt främsta fokus kommer vara att driva de tidiga stegen av förvärvsprocessen. Dina huvudsakliga uppgifter kommer fokusera kring att identifiera potentiella förvärvskandidater, men även att stödja aktiva förvärvsprocesser med kommersiell och finansiell analys.

:

• Startdatum: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Möjlighet till både hel- och deltid (50%)
  • Deadline: 18/04 (vi utvärderar kandidater löpande)
  • Plats: Sdiptechs Huvudkontor (Nybrogatan 39, 114 39 Stockholm)

Har du frågor kring tjänsten, kontakta Sebastian Zettergren, +46 728 80 92 65. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen att söka genom att skicka CV, Betyg samt Personligt Brev till: sebastian.zettergren@sdiptech.com